Helgen

I fredags när jag vaknade mådde jag inge bra alls. Hade jätteont i halsen :( Som tur är kunde min medryttare Linn ta Pippilotta så de var ute på en uteritt och Pippi hade varit jättepigg!

Igår kväll blev det hoppträning. Nog bland de sista ute eftersom det blir mörkt så snabbt.. Vi körde först 3 studs och en liten oxer på ca 60-70 cm och sedan 2 studskryss med oxer på 90 cm. Vi har ju inte hoppat på så jäkla länge och Pippi tyckte att det var så kul så hon ville bara rusa hela tiden. Fick svänga bort och lägga volter och göra halter för att hon skulle reagera. Fick ta i henne som tusan trots att jag red på pelhambettet. Märks att hon behöver lydnadshoppas en hel del nu under vintern. Mot slutet när allt det "heta" var så gott som borta så gick hon på med en bra samlad galopp och hoppade jättefint och kunde koncentrera sig på att korta/länga stegen och hoppa jämnt med ryggen också. Dock var hon lika het efter hindrena men det är en annan femma!

Idag hade jag tänkt köra lite markarbete men jag var så himla trött eftersom jag hade middagsfodring igår och morgonfodring imorse (plus middagsfodring ikväll igen) så vi skrittade ut barbacka i ca 1 timme och 15 min.. Det var mysigt, men svinkallt!!

Lägger upp bilder senare om jag hinner, glömde kameran i stallet och jag har massor av plugg tills den här skolveckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0