träning hela vintern :)

Yes! Vi fick ridhuskort!! Jag har mejlat och ringt och som en tok så hon hade satt mig först i kön, woho!! Super, för nu kan vi hålla igång och trimma hela vintern :) Det gäller from 15/12 så jag längtar som en galning..

Som det ser ut nu kommer min medryttare försöka hinna med att rida dit och rida lektion en gång i veckan. Jag kommer rida dressyrlektion en gång i veckan och hoppa en. Samt markarbete/lättare lydnadshoppning en gång i veckan. Ska bli så himla skönt. Var flera år sen jag hade ridhus!

I måndags och igår hade Linn Pippi. I måndags hade de ridit ut och igår red de drygt en timma på banan, brrr kallt...  Onsdagar är Pippis vilodag så idag vilade hon alltså och jag pysslade mest.
Morgondagens planer var markarbete men eftersom det fryst något enormt i marken var volten värdelös idag, hur hård som helst så som det ser ut nu så får vi ta det lugnt ute eftersom det inte är några broddar på damen för tillfället!

Torsdag nästa vecka kommer veterinären för årlig vaccination samt att han ska göra böjprov. Hon var lite knackig i bak för ett tag sen, det är dock bättre nu men det är lika bra att kolla upp när han ändå kommer. Nästa vecka kommer förmodligen hovslagaren också och gör henne fin i fossingarna, det är dags nu.


Kram kram.

Kommentarer
Postat av: isabella

svar: väldigt olika, men vanligtvis hoppar jag runt var femte dag men blev inte så denna veckan eftersom hon fick massage i tisdags ;) Hoppar för tränare varannan tisdag! kram =)

2009-12-02 @ 22:35:50
URL: http://isabellaf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0