helgen

Igår kom jag ut så sent, det var mörkt och dåligt väder när jag hade tagit in alla hästar så Pippsan fick vila. Vi myste och borstade ett tag istället.
Idag blev det i och för sig samma visa, det var mörkt när jag kom ut men vi pallrade oss ut i alla fall. Vi red mot Akalla i en timme. Travade och galopperade omkring lite på elljusspåren. Hon var sjukt het och stark idag. Red med snodd mellan hennes ben (för att hon inte ska dra upp huvudet och rusa iväg), hade tänkt träna galoppombyten, därav snodden. Men då hon var så stark var det inte lönt. Blev nästan dragkamp i galoppen och i höger var hon jättestel och ville inte ställa igenom sig. Lirkade och lösgjorde i skritt och sen trav och då blev hon mjukare så mot slutet gick hon riktigt lugnt och fint. Var jätteglad och blöt när hon kom in och fick äta massor av mat :):)

Självklart hade hon förstört sitt glitter på boxen ifrån julpyntningen, hon kan aldrig låta någonting vara.. :p


Ska försöka hinna jobba en delden här veckan, så vet inte hur mycket jag kommer vara i stallet.
Längtar som tusan till nästa tisdag, den 15, då jag får börja använda ridhusen. Mindre roligt är att veterinären kommer samma dag och ska vaccinera osv, så då kommer vi inte kunna rida dit..


kram så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0