BIG NEWS

Nu har jag inte uppdaterat på ett tag, har haft fullt upp.. Har inte hänt något speciellt med Pippilottan de senaste dagarna..
Idag och på onsdag har Linn Pippi. Imorgon skulle veterinären kommit ut och vaccinerat Pippi eftersom det var sista dagen ifall hon ska tävlas nästa år men nu är det så att jag bestämt mig för att skaffa en stor häst till nästa år. Kommer såklart bli hur jobbigt som helst att säga hejdå till Pippi eftersom jag älskar henne över allt annat, men vill jag komma någon vart under mina sista år som junior är det dags att gå över till stor häst nu. Känns ju tråkigt, men det är det steg de flesta ponnyryttare tyvärr måste ta :( I alla fall, så behövde veterinären inte komma ut så vid 10 ska jag rida på Laban i stallet. Jag har ju inte ridit stor häst på hur länge som helst så jag ska träna lite på Laban bara i ca 15-20 min efter att Isabella ridit lektion på honom, just för att jag ska komma in lite i steget innan jag ska provrida en häst på måndag/tisdag nästa vecka.

Detta är pållen (som jag faktiskt inte vet vad han heter) som jag ska hälsa på nästa vecka. En valack född 2001.



Känns lite spännande, har pratat med stallägaren och allt är okej. Om det blir en stor bjässe jag får hem så får jag även flytta upp till stora stallet, haha.. Känns ju lite weird att jag som är knappt 158 cm ska rida en jättehäst.. Pippi är ju bara 146 cm, haha! Ska bli jätteroligt i alla fall, jag är jätte förväntansfull!

Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA- Julklappstips för hästen hittar du här!

haha, jag är själv 157 cm lång (eller ska man säga kort?) och gick från B-ponny till min häst som är 164 cm hög när jag var 15 (skulle fylla 16)år. Snacka om att det kändes som om jag satt på en jättehäst!

2009-12-15 @ 09:27:20
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0